СОЦІОКУЛЬТУРНА ВЗАЄМОДІЯ В ІНТЕРНЕТ-ПРОСТОРІ

Юлія Василівна Трач

Анотація


Мета статті – з’ясування особливостей соціокультурної взаємодії в інтернет-спільнотах. Методи дослідження. Вибір методів дослідження зумовлений метою статті й предметом дослідження, зокрема застосовано системний підхід для вивчення мережевих співтовариств та метод структурно-функціонального аналізу організації інтернет-спільнот. Наукова новизна полягає у виявленні змістових особливостей інтернет-спільнот як нової форми соціокультурної взаємодії, що виникає в процесі інтернет-опосередкованої комунікації. Висновки. Веб-спільнота є нетрадиційним простором віртуальної взаємодії, що володіє відмінними ознаками й особливостями. Створена виміром традиційних структур соціокультурного життя, інтернет-спільнота формує особливий простір, що істотно впливає на повсякденне життя. Комунікаційні процеси, які відбуваються в просторі мережевих спільнот, відображають специфіку і винятковість віртуальної комунікативної взаємодії.

Ключові слова


інтернет-спільнота; комунікації; соціокультурна взаємодія

Повний текст:

PDF

Посилання


Список використаних джерел

Алексеева И. Ю. Интернет и проблема субъекта // Влияние Интернета на сознание и структуру знания : сб. ст. – Москва: ИФ РАН, 2004. – С. 24–57.

Белл Д. Грядущее постиндустриальное общество: опыт социологического прогнозирования. – Москва: Академия, 2004. – 788 с.

Бодрийяр Ж. Общество потребления: его мифы и структуры. – Москва: Республика: Культурная революция, 2006. – 269 с.

Бондаренко С. В. Социальная структура виртуальных сетевых сообществ : дис. на соиск. науч. степени д-ра социол. наук : 22.00.04 / С. В. Бондаренко ; Рост. гос. ун-т. – Ростов-н/Дону, 2004. – 386 с.

Иванов Д. В. Императив виртуальности: современные теории общественных изменений. – Санкт-Петербург: Изд-во СПбГУ, 2002. – 211 с.

Кастельс М. Становление общества сетевых структур // Новая индустриальная волна на Западе: антология. – Москва: Академия, 1999. –С. 494–505.

Луман Н. Глобализация мирового сообщества: как следует системно понимать современное общество // Социология на пороге ХХІ века. – Москва, 1999. – С. 141–142.

Силаева В. Л. Интернет как социальный феномен // Социологические исследования. – 2008. – № 11. – С. 101–107.

References

Alekseeva, I. (2004). ‘Internet and the problem of the subject’. Vliyanie Interneta na soznanie i strukturu znaniya [Influence of the Internet on the consciousness and structure of knowledge], pp. 24–57.

Bell, D. (2004). The future post-industrial society: the experience of sociological forecasting. Moscow: Academy.

Baudrillard, J. (2006). Consumer Society: its myths and structures. Moscow: Republic: Cultural Revolution.

Bondarenko, S. (2004). Social structure of virtual network communities. D.Ed. Rostov State University.

Ivanov, D. (2002). The imperative of virtuality: modern theories of social change. St. Petersburg: Publishing house of St. Petersburg State University.

Castells, M. (1999). ‘The formation of the community of network structures’. Novaya industrial'naya volna na Zapade [The New Industrial Wave in the West], pp. 494–505.

Lumann, N. (1999). ‘Globalization of the World Community: How to Systematically Understand the Modern Society’. Sotsiologiya na poroge XXI veka [Sociology on the Threshold of the 21st Century], pp. 141–142.

Silaeva, V. (2008). ‘The Internet as a social phenomenon’. Sotsiologicheskie issledovaniya [Sociological research]. no. 11, pp. 101–107.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.