ТРАДИЦІЇ ТА ІННОВАЦІЇ В КИТАЙСЬКОМУ ЖИВОПИСІ «ХУА-НЯО» КІНЦЯ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТЬ У ТВОРЧОСТІ ХЕ ШУЙФА

Джан Біюнь

Анотація


Мета роботи. Дослідження присвячено вивченню особливостей творчості Хе Шуйфа та її впливу на розвиток китайського традиційного живопису «хуа-няо» в другій пол. XX ст. – на поч. XXI ст. Методи дослідження полягають у виокремленні характерних ознак авторського виконання робіт Хе Шуйфа, з врахування колористичних, стилістичних та сюжетних особливостей, на основі порівняння робіт художника з роботами інших майстрів в жанрі «хуа-няо», та за допомогою аналізу його творів, які написані в різні періоди. Наукова новизна роботи полягає в поглибленому розумінні впливу Хе Шуйфа на розвиток китайського живопису в контексті культурного прогресу Китаю, суспільно-політичних змін в державі та глобалізації сучасного світу. Розкрито особливості творчості Хе Шуйфа в різні періоди. У ранній період (на початку 1970-х рр.) художник використовує стилі «гунбі» і «сеї», а його улюбленим мотивом є півонія. Наприкінці 1970-х рр. з’явилися експерименти автора із поєднанням чорної туші і фарб. У 1980-і рр. – дослідження різних методів змішування туші з фарбою, експерименти з кольором та тоном, удосконалення техніки накладення штрихів і ліній. На початку 1990-х років – новий підхід до композиції – акцент виключно на рослинах та птахах. Для творів 2000-х рр. найбільш характерне дещо розмите зображення. Риси сучасної творчість Хе Шуйфа: перевага «легкої» техніки накладення фарби, часті дрібні мазки, нанесення сухого контуру або застосування вологого пензля; використання зволоженого паперу, на котрий наносять рідку туш. Тематичною новизною робіт живописця є зображення гірських квітів, незвичних рослин і ягід. Висновки. Доведено, що мистецтво «хуа-няо» гармонічно синтезує традиції та індивідуальність художника, залишаючи великий простір для експериментів, роблячи цей напрям цікавим для сучасників. Світовий інтерес до творчості Хе Шуйфа сприяє популяризації китайського мистецтва та міжкультурному діалогу. Водночас це доводить визначну роль художника в розвитку жанру «хуа-няо», який відбувався значною мірою в умовах соціально-політичної напруги та дії тоталітарного режиму.

Ключові слова


живопис «хуа-няо»; каліграфія; колористика; семіотика кольору; композиція; чорнила та фарба; вираження форми

Повний текст:

PDF

Посилання


Список використаних джерел

陆鹏,(2000) “现代中国艺术史”,北京. 1990–1999年». 北京出版社集團, 北京, 1240页.

陆鹏,(2007). “二十一世纪中国艺术史”. 藍天新聞, 北京, 850页.

高明路,(1991). “中国现代艺术史”. 1987–1986», 中國發展出版社, 北京, 428页.

高明路,(1998). “中国艺术前锋”,中國工人出版社, 北京, 355页.

张启亚,(1994). “中国画的灵魂:”, 哲理性 文物出版社,北京, 280页.

文徵明,(2001). “中国画扇面大观”,天津人民美术出版社,湖南 480 页.

孙其峰,(2006). “中国画五十一种鸟的画法”, 人民美术出版社,北京, 355页, 210 年.

应鹤光,(2000). “中国画写意花鸟技法”, 海书店出版社,上海, 650页.

于非闇,(2000). “中国画颜色的研究”, 中國方正出版社, 北京, 540页.

罗道金,(2000). “中国画论”,中國發展出版社, 北京, 786页.

罗 道 金, (1960). “花鸟画”, 江蘇, 北京, 105 页.

陈 和 (1960). “国画 评论”, 中國方正出版社, 北京, 137 页.

高明 路 (2006). “历史 与 现代 艺术 的 分界 墙”, 河北美術出版社, 北京, 270 页.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.