СЦЕНІЧНИЙ ДОРОБОК ТЕТЯНИ БОРОВИК У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОГО БАЛЕТНОГО ТЕАТРУ ОСТАННЬОЇ ЧВЕРТІ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТЬ

Людмила Іванівна Вишотравка

Анотація


Мета дослідження – аналіз творчого доробку Т. Боровик, визначення основних етапів її творчого шляху на сцені Київського державного академічного театру опери та балету ім. Т. Шевченка (тепер – Національна опера України), з’ясування характерних ознак виконавського стилю балерини. Методи роботи зумовлені використанням наступних культурологічних методів дослідження: загальноісторичний, порівняльно-історичний, аналітичний, біографічний тощо. Наукова новизна публікації полягає в оприлюдненні мистецтвознавчого аналізу творчої спадщини Т. Боровик з позиції сучасного балетознавства. Висновки. Балетний репертуар Т. Боровик налічує понад 20 балетних партій, а також безліч концертних номерів в редакціях вітчизняних (В. Ковтун, А. Шекера, Г. Майоров, В. Федотов) та зарубіжних (Д. Баланчин, Р. Петі, О. Ратманський, О. Виноградов, Е. Фрей) балетмейстерів. Серед характерних ознак виконавського стилю Т. Боровик варто виділити: технічну віртуозність (легкість виконання стрибків та стрімкість обертань), витонченість ліній в позах та арабесках, яскраву акторську виразність. Образну манеру балерини відрізняв проникливий ліризм та глибоке розуміння драматичної гри.

Ключові слова


Тетяна Боровик; український балетний театр; класичний танець; сценічний образ

Повний текст:

PDF

Посилання


Список використаних джерел

Голубєва Т. Па-де-де довжиною в двадцять років / Т. Голубєва // Театрально-концертний Київ. – Київ, 1997. – № 3. – С. 22–23.

Кухарчук, М. Актриса / М. Кухарчук // Театрально-концертний Київ. – Київ, 1982. – № 2. – С. 5–7.

Любченко С. Душею сповнений політ / С. Любченко // Вечірній Київ. – Київ, 1979. – 7 березня. – С. 3.

Марковская Т. Татьяна Боровик / Т. Марковская // Советский балет. – Москва, 1983. – № 4. – С. 32

Неволов В. Душі прекрасні поривання / В. Неволов // Театрально-концертний Київ. – Київ, 1978. – № 19. – С. 4–5.

Петренко М. Поетична душа Одетти / М. Петренко // Театрально-концертний Київ. – Київ, 1989. – № 6. – С. 7–8.

Сорока, Н. У танці – промінчики сонця / Н. Сорока // Вечірній Київ. – Київ, 1984. – 14 січня. – С. 4.

Станішевський Ю. Національний академічний театр опери та балету України імені Тараса Шевченка: Історія та сучаність / Ю. Станішевський. – Київ: Музична Україна, 2002. – 736 с.

Тарасенко Л. Татьяна Боровик: «Я заканчиваю одну часть пути и начинаю другую»: Прима-балерина Национальной оперы Украины попрощалась со сценой / Л. Тарасенко // День. – Київ, 2007. – 16 ноября. – С. 4.

Туркевич В. Хореографічне мистецтво у персоналіях: біобібліографічний довідник: хореографи, артисти балету, композитори, диригенти, лібретисти, критики, художники / В. Туркевич. – Київ: [б.в.], 1999. – 223 c.

References

Holubieva, T. (1997). ‘A twenty-year-long pas de de’. Teatralno-kontsertnyi Kyiv [Theatrical-concert Kyiv], no.3, pp. 22–23.

Kukharchuk, M. (1982). ‘Actress’. Teatralno-kontsertnyi [Theatrical concert Kyiv], no.2, pp. 5–7.

Liubchenko, S. (1979). ‘The soul-filled flight’. Vechirnii Kyiv [Evening Kyiv] 7 March.

Markovskaya, T. (1983). ‘Tatyana Borovik’. Sovietskiy balet [Soviet ballet], no 4, pp. 32.

Nevolov, V. (1978). ‘A beautiful burst of the soul’. Teatralno-kontsertnyi Kyiv [Theatrical-concert Kyiv], no 19, pp.4–5.

Petrenko, M. (1989). ‘The poetic soul of Odette’. Teatralno-kontsertnyi Kyiv [Theatrical-concert Kyiv], no. 6, pp.7–8.

Soroka, N. (1984). ‘In the dance there are sun rays’. Vechirniy Kyiv [Evening Kyiv], 14 January.

Stanishevskyi, Yu. (2002). Taras Shevchenko National Opera and Ballet Theater of Ukraine: History and Modernity. Kyiv: Muzychna Ukraina.

Tarasenko, L. (2007). Tatiana Borovyk “I finish one part of the way and start another”: Prima Ballerina of the National Opera of Ukraine to bid farewell to the stage. Den’ [Day], 16 November.

Turkevych, V. (1999). Choreographic art in personalities: bibliographic guide: choreographers, ballet dancers, composers, conductors, librettists, critics, artists. Kyiv: pp. 38–39.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.