КОМПОЗИЦІЙНІ ОСОБЛИВОСТІ ХОРЕОГРАФІЧНОГО ЕТЮДУ

Андрій Іванович Крись

Анотація


Мета дослідження. Розглянути та проаналізувати композиційні особливості хореографічного етюду, а також дослідити тенденції становлення принципів хореографічної композиційної побудови та драматургії постановок. Методологію дослідження становить органічна сукупність базових принципів дослідження: об’єктивності, історизму, багатофакторності, системності, комплексності, а для досягнення мети дослідження використані наступні методи наукового пізнання: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко-аналітичний. Наукова новизна статті полягає в комплексному аналізі композиційних особливостей хореографічного етюду та висвітленні головних принципів композиційної побудови та драматургії постановок. Висновки. З’ясовано, що своєрідність створення хореографічного етюду як невеликого за обсягом, але багатокомпонентного самостійного завершеного сюжетного твору полягає в урахуванні таких компонентів як оранаментальність танцю, що наділяє хореографічну композицію змістовністю та декоративністю, композиція танцю, яка складається зі змісту (драматургії), відповідного музичного супроводу, хореографічного тексту і малюнка, ракурсів, проте найголовнішим та пріоритетним лишається творча особистість хореографа, його темперамент, уява, образне мислення, цілісність переконань при визначенні надзавдання, сміливість експериментувати задля втілення неординарних, новаторських хореографічних постановок.

Ключові слова


хореографічний етюд; композиція; музично-хореографічний сценарій; хореограф-постановник

Повний текст:

PDF

Посилання


Васильєва Е. Танець / Е. Васильєва. – Москва : Мистецтво, 1968. – 247 с.

Волькенштейн В. Драматургія / В. Волькенштейн. – Москва : Радянський письменник, 1969. – 334 с.

Захаров Р. В. Створення танцю : сторінки педагог. досвіду / В. Р. Захаров. – Москва : Мистецтво, 1983. – 224 с.

Никитин В. Ю. Композиция в современной хореографии : учеб.-метод. пособие / В. Ю. Никитин, И. К. Шварц ; Моск. гос. ун-т культуры и искусств. – Москва : МГУКИ, 2007. – 164 с.

Новер Ж. Ж. Письма о танце и балетах / Ж. Ж. Новер. – Ленинград : Искусство, 1965. – 170 с.

Трускиновская Д. М. 100 великих мастеров балета / Д. М. Трускиновская. – Москва : Издат. дом «Вече», 2010. – 432 с.

References

Vasiljeva, T. (1968). Dance. Moscow: Iskusstvo.

Wolkenstein, V. (1969). Dramaturgy. Moscow: Radyansky pysmennyk.

Zaharov, R. (1983). The creation of dance: pages of teaching experience. Moscow: Iskusstvo.

Nikitin, V. (2007). Composition in contemporary choreography. Moscow: Moskovskij gosudarstvennyj universitet kul’tury i iskusstv.

Nover, J. (1965). Letters on dancing and ballets. Moscow: Iskusstvo.

Truskinovskaja, D. (2010). 100 great ballet masters. Moscow: Publishing house «Veche».


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.