ТЕЛЕВІЗІЙНІ ТАНЦЮВАЛЬНІ ШОУ В УКРАЇНІ: ІСТОРІЯ І СУЧАСНІСТЬ

Ольга Степанівна Бойко

Анотація


Мета роботи – дослідити проблемні аспекти та перспективи танцювальних шоу-програм в Україні як однієї з оригінальних форм хореографічного мистецтва в культурному житті нашої країни. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного й логічного методів, що дає змогу проаналізувати певні аспекти розвитку сфери танцювальних шоу-програм в Україні з метою пошуку динамічного погляду на їх майбутнє, нові виміри самореалізації сучасних вітчизняних хореографів, а також в історичному методі, що дає змогу простежити основні етапи становлення та розвитку танцювальних шоу. Наукова новизна. У розвідці вперше проаналізовано телевізійні танцювальні шоу в Україні, розкрито проблеми та перспективи танцювальних шоу-програм. Висновки. Проаналізовано культурну проблематику розвитку вітчизняних танцювальних шоу, що є новим дослідницьким питанням для вітчизняної мистецтвознавчої науки. Осмислення проблем і перспектив танцювальних шоу-програм в Україні дає підгрунття для розвитку вітчизняного хореографічного мистецтва, зокрема створення власних танцювальних шкіл, використовуючи досвід кращих зарубіжного представників.

Ключові слова


шоу; танцювальне шоу; шоуізація; телевізійний проект; мистецтво

Повний текст:

PDF

Посилання


Акопян К. З. Шлягеризация, шоуизация, эксгибиционизация в современной культуре / К. З. Акопян // Горизонты культуры: от массовой до элитарной : Материалы ІХ ежегодной междунар. конф. 16–17 нояб. 2007 г. – Санкт-Петербург : Санкт-Петербург. филос. общество, 2008 – С. 20–21.

Голубенков А. Г. Танцевальное шоу в системе жанров сценической хореографии /А. Г. Голубенков // Вісн. Міжнар. Слов’ян. ун-ту. Серія «Мистецтвознавство». – 2008. – № 1. – С. 56–61.

Гуцал Е. А. Реалити-шоу: некоторые аспекты типологии / Е. А. Гуцал // Известия Уральского федерального университета. Серия 1: Проблемы образования, науки и культуры. – 2009. – Т. 62. – № 1/2. – С. 179–184.

Дубовик Н. Шоутизация современной культуры / Н. Дубовик // МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія : зб. наук. пр. – 2010. – № 7. – С. 224–233.

Дункевич С. Г. Танцевальное телевизионное шоу как элемент визуальной культуры (на примере проекта «Танцы со звездами») / С. Дункевич // Ученые записки Таврического нац. ун-та имени В. И. Вернадского. Серия «Философия. Культурология. Политология. Социология». – 2014. – Т. 27(66). – № 1. – С. 69–74.

Коротаева И. В. Шоу-программы как феномен массовой культуры / И. В. Коротаева // Вестн. Казан. гос. ун-та культуры и искусств. – 2008. – № 1. – С. 29–31.

Литвинский В. М. Ускользающая красота зрелища / В. М. Литвинский // Научные исследования и разработки в спорте. Вестн. Санкт-Петербург. гос. акад. физической культуры им. П. Ф. Лесгафа. – Санкт-Петербург, 1999. – С. 45–54.

Медведь О. В. Юкстапозиція як актуальний спосіб інноваційного творення загальновживаних слів і термінів (нормативний аспект) / О. В. Медведь // Гуманітарний часопис. – 2014. – № 4. – C. 79–83.

Проективный философский словарь : новые термины и понятия / под ред. Г. Л. Тульчинского, М. Н. Эпштейна. – Санкт-Петербург : Алетейя, 2003. – 512 с.

Скрипка А. О. Шоу-технології як форма соціальної комунікації : автореф. дис… на здобуття наук. ступеня канд. соціол. наук : спец. 22.00.04 «Спеціальні та галузеві соціології» / A. O. Скрипка ; Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. – Харків, 2010. – 19 с.

Станіславська К. Феномен талант-шоу на сучасному телебаченні / К. І. Станіславська // Культура і сучасність. – 2013. – № 2. – С. 89–96.

Словник іншомовних слів [Електронний ресурс] / за ред. О. С. Мельничука. – Режим доступу : http://www.rozum.org.ua/index.php?a=term&d=18&t=37074. – Назва з екрану.

Татаренко М. Г. Діяльність хореографа-постановника в масових видовищних заходах / М. Г. Татаренко // Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури : зб. наук. пр. – Київ, 2014. – Вип. 33. – С. 299–304.

References

Akopyan, K. (2008). Schlagerization, showization, exhibitionization in modern culture. Horizons of culture: from mass to elitist: Materials of the IX annual international conference. Saint-Petersburg, The Republic of Russia, 16–17 November, 2008. Saint-Petersburg: Sankt-Peterburgskoe filosofskoe obshchestvo.

Golubenkov, A. (2008). Dance show in the system of genres of stage choreography. Visnyk Mizhnarodnoho Slovianskoho universytetu. Seriia «Mystetstvoznavstvo» [Bulletin of the International Slavic University. Series «Art Criticism»].

Gutsal, E. (2009). Reality show: some aspects of typology. Izvestiya Ural’skogo federal’nogo universiteta. Seriya 1: Problemy obrazovaniya, nauki i kul’tury [Izvestiya of Ural Federal University. Series 1: Problems of Education, Science and Culture], vol. 62, no/1/2, pp. 179–184.

Dubovik. N. (2010). Showization of modern culture. Mystetstvo, istoriia, suchasnist, teoriia [Art, history, modernity, theory], no. 7, pp. 224–233.

Dunkevich, S. (2010). Dance television show as an element of visual culture (through the example of the project «Dancing with Stars»). Uchenye zapiski Tavricheskogo natsional’nogo universiteta imeni V. I. Vernadskogo. Seriya «Filosofiya. Kul’turologiya. Politologiya. Sotsiologiya» [Scientific notes of Taurida National Vernadsky University. Series «Philosophy. Culturology. Political science. Sociology»], vol. 27(66), no. 1, pp. 69–74.

Korotaeva, I. (2008). Show programs as a phenomenon of mass culture. Vestnik Kazanskogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv [Bulletin of Kazan State University of Culture and Arts], no. 1, рр. 29–31.

Litvinsky, V. (1999). The escaping beauty of the spectacle. Scientific research and development in sports. Bulletin of the St. Petersburg State Academy of Physical Culture named after PF Lesgaf [Nauchnye issledovaniya i razrabotki v sporte. Vestnik Sankt-Peterburgskoi gosudarstvennoi akademii fizicheskoi kul’tury imeni P. F. Lesgafa], pp. 45–54.

Melnychuk, O. Eds. (1974). Dictionary of foreign words. Available at: [Accessed 10 December].

Medved, O. (2014). Juxtaposition as an actual way of innovative creation of commonly used words and terms (normative aspect). Humanitarnyi chasopys [Humanitarian magazine], no. 4, pp. 79–83.

Skrypka, A. (2010). Show technology as a form of social communication. D.Еd. Kharkiv National University named after V. N. Karazin.

Stanislavska, K. (2013). The phenomenon of talent show on modern television. Kultura i suchasnist [Culture and modernity], no. 2, pp. 89–96.

Tatarenko, M. (2014). Activity of the choreographer-director in mass entertainment events. Aktualni problemy istorii, teorii ta praktyky khudozhnioi kultury [Actual problems of history, theory and practice of artistic culture], issue 33, pp. 299–304.

Tul’chinskii, G., and Epshtein, M. Eds. (2003). Projective philosophical dictionary: new terms and concepts. Sankt-Peterburg: Aleteiya.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.